Top 7 najzdrowszych soków domowej roboty

Samodzielne przygotowywanie świeżo wyciskanych soków ma całe mnóstwo korzyści. Bez względu na to, jaki budżet możemy przeznaczyć na zakup sokowirówki, warto nabyć tego rodzaju sprzęt. Sprawdzi się on na co dzień. Skorzystają z niego zarówno dorośli, jak i dzieci. Nawet wtedy, gdy wydaje nam się, że jemy zdrowo, możemy cierpieć na różnego rodzaju niedobory.

W samodzielnie przygotowanych napojach znacznie łatwiej jest przemycić różnego rodzaju warzywa czy owoce. Co więcej, soki litrowe to ponad 1-1,5 kg produktu. Nie da się ukryć, że trudno byłoby nam zjeść taką porcję warzyw czy owoców. Jeśli decydujemy się na spożywanie soków czy koktajli owocowych, warzywnych, zapewniamy sobie solidną codzienną dawkę zdrowia.

Dzięki temu, że w swojej kuchni będziemy posiadać sokowirówkę, nasze odżywianie wejdzie na zupełnie nowy poziom. Dlaczego warto pić pełnowartościowe soki zrobione w domu? W diecie będzie mnóstwo zielonych warzyw i owoców, które są pełne witamin i antyoksydantów. Warto się przekonać!

zdrowe soki z owoców

Napój z żelazem i witaminą A

Pierwszą propozycją jest sok, który zawiera solidną dawkę witaminy A oraz żelaza. Do jego przygotowania potrzebujemy 4 duże marchewki, 1 buraka oraz dwucentymetrowy plasterek imbiru. Całość wrzucamy do sokowirówki i cieszymy się zdrowym i pysznym napojem.

Gęsty, słodki sok

Jeśli należysz do grona fanów gęstych, słodkich soków, warto wypróbować ich znacznie zdrowszy zamiennik. Bazą będą oczywiście marchewki.

Do przygotowania napoju potrzebujemy czterech dużych marchewek, jednego jabłka oraz jednej brzoskwini. Całość umieszczamy w urządzeniu w dowolnej kolejności i gotowe!

Dawka orzeźwienia

W cieplejsze dni warto zapewnić sobie solidną dawkę orzeźwienia. Znakomitym sposobem będzie wiosenny przepis na świeżo wyciskany sok z marchewki, pomidorów i jabłka – znajdziesz go tutaj.
Jak go przygotować? Wystarczą dwie duże marchewki, pomidorów malinowych i jabłka. Najlepiej, gdyby owoce były naprawdę soczyste. By wzmocnić smak soku, dodajemy kawałek świeżego imbiru.

pyszne soki w szklanych butelkach

Zielony koktajl

Jeśli chcesz wprowadzić do diety zielone warzywa i owoce, postaw na zielony koktajl. Do jego wykonania potrzebny będzie jeden duży ogórek, jedna gruszka, jedna limonka, dwie garście liści jarmużu, jedna garść listków mięty oraz plasterek imbiru i natka pietruszki.

Napój na bazie szpinaku

Innym zielonym koktajlem jest ten przygotowany na bazie szpinaku. By go wykonać, wybieramy trzy garście liści szpinaku, trzy łodygi selera naciowego, jedno jabłko oraz jedną gruszkę.

Sok z jarmużu

Jarmuż jest warzywem, które stale zyskuje na popularności ze względu na swoje cenne właściwości odżywcze. Soki z jarmużu mogą występować w rozmaitych konfiguracjach, jednak świetnie smakują połączone z cytrusami.

Do przygotowania soku potrzeba: trzy duże garście liści jarmużu, jednego grejpfruta, jednej gruszki, świeży imbir, jednej cytryny, trzech łodyg selera naciowego, natkę pietruszki.

Napój na bazie ogórka

Soki z ogórka? Czemu nie! Zwłaszcza, że smakuje naprawdę wybornie. Do przygotowania zielonego napoju potrzebujemy: jednego ogórka, dwóch łodyg selera naciowego, dwóch garści liści szpinaku, jednego jabłka, świeżego imbiru.

Jak widać, z pewnością warto przygotowywać własne soki. Korzyści z ich spożywania jest bardzo wiele. Ważne, aby było w nich dużo zielonych warzyw liściastych i nieco mniej owoców. Owoce, mimo że są pyszne i zdrowe, zawierają także sporo cukrów – fruktozy. Jeśli decydujemy się na soki na bazie warzyw, dostarczymy organizmowi również sporą dawkę błonnika, a także mniej kalorii.

Warzywa mają mniej cukrów i korzystnie wpływają na skład odżywczy napoju. Bez wątpienia warto przetestować więcej własnych przepisów, próbować nowych smaków. Najważniejsze to jednak znaleźć wysokiej jakości urządzenie w określonym przedziale cenowym, dzięki któremu będziemy cieszyć się ogromem korzyści płynących ze spożywania świeżo wyciskanych napojów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *