Soki z sokowirówki dla sportowców

Podczas treningów, zawodów, organizm zawodnika narażony jest na duży wysiłek fizyczny. Ogromną pracę wykonują mięśnie, płuca, serce i mózg. Utrata energii, witamin i minerałów jest bardzo duża. Dla prawidłowego funkcjonowania i możliwości kontynuowania ćwiczeń składniki te muszą być stale uzupełniane. To właśnie dlatego osoby uprawiające sport powinny mieć odpowiednio skomponowaną dietę bogatą w węglowodany, białka, witaminy i minerały. Dieta powinna być opracowana indywidualnie w zależności od uprawianej dyscypliny i intensywności.

Sok z buraków

Od dawna było wiadomo, że sok z buraków jest zdrowy, zawiera dużo żelaza i dlatego zalecany był przede wszystkim osobom cierpiącym na anemię.

Ostatnie badania ujawniły jeszcze inne właściwości soku z buraków, które zrewolucjonizowały świat sportowców. Otóż okazało się, że zawarte w burakach azotany potrafią zwiększyć wydolność organizmu o 15%. Wystarczy tylko 1 szklanka soku dziennie, by odpowiednio rozszerzyć naczynia i dotlenić mięśnie. Nielegalny doping nie będzie już potrzebny. sok z buraków zrobiony w sokowirówce

Zielone soki

Ich właściwości są nadal niedoceniane, mimo że bogate są w podstawowe składniki mineralne takie jak wapń, żelazo, fosfor, magnez, cynk, potas, mangan. Ich doskonałym źródłem są warzywa zielone. Po intensywnym treningu zalecana jest szklanka soku z pietruszki, selera naciowego, brokuła, jarmużu, kapusty, sałaty.

Uniwersalna sokowirówka

Nie ma co ukrywać, ale sok z samych warzyw nie są zbyt smaczny i nie wszyscy są w stanie się do niego przyzwyczaić. Dietetycy zalecają przygotowywać sok warzywny z dodatkiem owoców, które nie tylko poprawią smak, ale uzupełnią skład dodatkowymi witaminami. Najlepsze dla zdrowia są proporcje ¾ warzyw i ¼ owoców. Wiele osób zastanawia się jednak jaką sokowirówkę wybrać, by sprostała wymaganiom. Jaka powinna więc być i co jest ważne podczas je zakupu?

Funkcjonalność najważniejsza

Oczywiście gotowe soki z owoców i warzyw można kupić gotowe w sklepach, ale mimo zapewnień producentów nie mamy pewności co tak naprawdę jest w ich składzie.

Świeży sok przyrządzony w domu jest najzdrowszy i najłatwiej przyswajalny. Ich przygotowanie nie zajmuje wiele czasu. Trzeba mieć tylko odpowiedni sprzęt i dobrze zorganizować sobie pracę. Sokowirówka powinna być ustawiona stale na blacie, codzienne jej wyciąganie i chowanie może skutecznie zniechęcić do samodzielnego przygotowywania soków. Najlepiej jest poszukać modelu o niewielkich gabarytach, ale dużym pojemniku na odpady (1,5 do 2 litrów).

O czym jeszcze warto pamiętać?

Dla optymalnego działania sokowirówki bardzo ważna jest moc silnika. Od jej wielkości zależy, czy sokowirówka poradzi sobie z twardymi owocami i warzywami. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup modelu o mocy 1000-1200 W z możliwością regulacji prędkości.

Obok mocy bardzo ważne jest sito. Najlepiej, by było wykonane ze stali szlachetnej. Dobrze poradzi sobie z twardymi produktami, nie będzie się tępiło i nie będzie rdzewiało pod wpływem kwasów zawartych w owocach.

Sokowirówka to urządzenia wieloczęściowe, które należy myć po każdym użyciu, dlatego powinna posiadać funkcję wstępnego mycia lub szybkiego mycia i mycia w zmywarce.

Regulowanie gęstości soku

Sok przygotowywany w sokowirówce jest sokiem klarownym. Niektórzy uważają jednak, że w odpadach zostaje zbyt dużo składników odżywczych, które zostaną wyrzucone. Najnowsze modele sokowirówek dobrej klasy mają możliwość regulowania gęstości soku. Dzięki temu sok przypomina bardziej nektar, ale jego właściwości są znacznie większe. W zasadzie łączą w sobie funkcje sokowirówki i wyciskarki.

Otwór na owoce

Producenci sprzętu AGD uważnie czytają uwagi swoich klientów i udoskonalają swój sprzęt pod kątem funkcjonalności. Dowodem na to są duże otwory na całe owoce i warzywa. Umożliwiają one wrzucanie jabłek, buraków, kalarepy w całości, nie trzeba ich kroić, wystarczy tylko umyć i wrzucić. Oszczędza to kilka minut.

Sokowirówka to urządzenie kupowane na kilka lat, więc warto wybierać modele najnowsze, które będą funkcjonalne i ułatwią codzienne przygotowywanie soków bez zbędnego wysiłku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *